Fresh
News.

print is not dead
DATUM. 14 januari 2019

PRINT IS NOT DEAD

In dit digitale tijdperk zou je soms bijna vergeten dat er ook nog drukwerk is! Wij denken dat de kracht van print tegenwoordig een beetje wordt onderschat – en dat zeggen we niet alleen omdat dat nou net ons vak is 🙂

 

Ga maar na. Hoe vaak geef je niet je visitekaartje af? En is het soms niet juíst die mooie verpakking die je doet besluiten om dat product te kopen? Om nog maar te zwijgen over de vele reclamefolders die je wekelijks nog steeds in de bus krijgt. Als we naar onszelf kijken lezen we vrijwel nooit een tijdschrift online. We willen het toch altijd in onze hand houden; bladeren, terugbladeren, wegleggen en nog eens teruglezen. Het is een totaalbeleving die heel anders is dan even vluchtig online een artikel lezen.

De tijdschriftenwereld is duidelijk ‘not dead’, maar wel veranderd. Sommige tijdschriften hebben de frequentie van verschijnen omlaag gebracht, maar daar staat wel een dikker en luxe (thema)blad tegenover. Bijvoorbeeld door het gebruik van verschillende papiersoorten (daar houden we van!), inserts of beurstrips. Daarnaast is er meer een combinatie tussen print en online.

Ook je huisstijl in print is veel waard. Als je je visitekaartje afgeeft aan een potentiële klant is dat letterlijk ‘the look’ van je bedrijf die je showt. Klanten zien op deze manier het kaartje eerder dan je website. Met een visitekaartje kan je ook zoveel meer doen dan alleen je logo en bedrijfsgegevens erop zetten. Denk aan het design, maar ook de papierkeuze, stansvormen, of een mooie spotvernis erop. Op deze manier kan je een goede eerste indruk maken die blijft hangen. Een bijzonder kaartje bewaren mensen ook eerder en laten ze langer op hun bureau liggen.

Kortom: print is not dead. It’s alive!

TAGS.
huisstijl
magazines
print
tijdschriften
we love print

RECENTE PUBLICATIES

StudioBont team 2020

Groeien is transformeren

We waren nog jonge bloempjes. In 2000 ontmoetten we elkaar in Boxtel, op het Sint Lucas. Nog zoekende naar onszelf, naar een eigen stijl, naar een passend vak. In het vierde leerjaar leerden we elkaar echt beter kennen tijdens de samenwerking voor…

Lees meer ->
Corona lockdown 2020

Werken in tijden van corona

De laatste tijd betrap ik mezelf erop soms te vervallen in cliché uitspraken. Daar waar ik het voor deze crisis vooral wat suffig vond, ben ik nu ook schuld aan het verzenden van de “het zijn rare tijden” en “we moeten het…

Lees meer ->
×