Fresh
News.

DATUM. 6 september 2018

Check it: je bedrijfsidentiteit

De zaken gaan je voor de wind, je diensten zijn prima te noemen. Maar kom je daadwerkelijk over op de manier die je ook wilt uitstralen? Met een beetje meer aandacht en wat aanpassingen kun je een groot effect bereiken in de uitstraling van je bedrijf. Het uiterlijk doet er ook toe – zeker als het innerlijk al goed zit 😉
Dus laat je innerlijk tot leven komen met een passende, eigentijdse uitstraling.

 

Wat is de identiteit van je onderneming?
De basis van alles! Bepaal je missie en strategie, kijk naar je geschiedenis en je klanten. Wat denken anderen van je bedrijf? Met een duidelijke bedrijfsidentiteit, kun je starten met een passende uitstraling.

Kernwoorden

Als je je kenwoorden op een rijtje hebt staan, vraag jezelf dan het volgende af: komen deze ook overeen met je uitstraling van je huisstijl, reclamemiddelen, pand, jezelf en je personeel?

Een sterk logo

Laat een logo maken door een vakkundig bureau en zorg dat je daarbij goed kunt vertellen wat de identiteit van je bedrijf is.

Out of the box

Durf buiten de kaders te denken. Val op en probeer dingen. Een onopvallende grijze muis loop je immers voorbij.

Op maat

Pas op met standaard (stock)foto’s en clichéteksten. Je krijgt een unieke uitstraling door eigen beelden te gebruiken. Wees niet bang om kleur te gebruiken!

Stand by your style

Kies een basis waar je lang mee vooruit kunt, maar waarmee je nog wel steeds verrassingen kunt creëren.

Helder

Zorg dat men meteen kan zien wat en wie je bent. Haal ruis weg. Ben eerlijk tegen je klanten en jezelf.

Social media

Laat alleen dingen zien die ertoe doen. Natuurlijk met leuke achtergrondinfo, maar het heeft geen zin om zakelijke contacten te verwijzen naar foto’s van je nieuwe keuken.

Evalueer

Bekijk minimaal eenmaal per jaar de bedrijfsidentiteit en uitstraling. Bedrijven groeien en missies veranderen, ook binnen jouw bedrijf. Laat je handschrift meegroeien met de nieuwe ontwikkelingen.

Overal

Zorg dat je altijd dezelfde vertrouwde uitstraling blijft houden. In al je uitingen, off- en online, in je uiterlijk, materialen, kantoorruimte en ook in wat je zegt tegen je contacten!

RECENTE PUBLICATIES

PRINT IS NOT DEAD

In dit digitale tijdperk zou je soms bijna vergeten dat er ook nog drukwerk is! Wij denken dat de kracht van print tegenwoordig een beetje wordt onderschat – en dat zeggen we niet alleen omdat dat nou net ons vak is 🙂…

Lees meer ->

Check it: je bedrijfsidentiteit

De zaken gaan je voor de wind, je diensten zijn prima te noemen. Maar kom je daadwerkelijk over op de manier die je ook wilt uitstralen? Met een beetje meer aandacht en wat aanpassingen kun je een groot effect bereiken in de…

Lees meer ->
×