Fresh
News.

Offline Unplug Lifestyle trends 2016
DATUM. 13 september 2016

3x lifestyle trends anno 2016 volgens StudioBont

De wereld en de maatschappij zijn constant in beweging. Mensen gaan door te tijd heen anders over dingen denken. En met vooruitgang en dingen proberen is helemaal niks mis mee. De succesvolle trends nemen een eigen vaste plek in en andere daarentegen verdwijnen met de wind. StudioBont heeft de opvallendste lifestyle trends van nu op een rijtje gezet.

1.Unplug jezelf

Om ons heen zien we mensen weer meer waarde hechten aan het ‘offline’ leven. Unplug jezelf tijdelijk om meer te genieten van het moment en de dingen om je heen. Het is haast niet voor te stellen, maar het is mogelijk!

Hier vind je meer tips om #evenoffline te gaan.

Tips van Nienke

Leuke ‘ode aan het offline zijn’ van David van Reybrouck

2.De flextariër

Niet nieuw, maar dit is een voorbeeld van een van de lifestyle trends die al wat dieper in de maatschappij zijn doorgedrongen. Los van het feit dat het milieu ermee geholpen is, zien mensen ook de andere voordelen van een aantal vleesloze maaltijden per week: veel vlees is niet goed voor je gezondheid, de dieren worden er (iets) blijer van, je leert nieuwe recepten kennen en het scheelt in de portemonnee. Als er vlees gegeten wordt, dan is het een goed stuk kwaliteitsvlees; meer genieten dus. Een keerzijde is dat de gemiddelde flexariër zich niet altijd bewust is van de hoeveelheid vlees die gegeten wordt en dat dit nogal eens rooskleurig wordt weergegeven.

Lifestyle_flexitarier

3.Bewust kopen

Om in de trend van maatschappelijk bewust consumeren te blijven: het weten waar je spullen vandaan komen is al een tijd ‘upcoming’.

Bedrijven spelen daarop in door middel van ‘Storytelling’. Merken vertellen over de specials van hun producten en diensten. Het langdurig blijven vertellen van een meer diepgaand verhaal zorgt voor een sterke band met de klanten. En klanten voelen zich fijn bij het idee dat ze het merk sympathiek en verantwoord vinden.

Hierdoor zijn mensen bereid om wat meer prijzige items aan te schaffen en dingen te hergebruiken.

In de mode wordt kleding eerder hergebruikt, trends komen vooral in de mode met regelmaat terug. Daarnaast zijn items vaak met de nieuwste mode te combineren. Je houdt dan weer geld over voor 1 blijvend topstuk in je kast, in plaats van 10 wegwerp-stukken die binnen een jaar op de Koningsdag markt liggen. Ook dit heeft te maken met bewust consumeren.

Lifestyle_bewust consumeren

groetjes Tessa

TAGS.
afkomst product
bewust consumeren
flexitarier
hergebruiken
lifestyle
lifestyle trends
offline
online/offline
social media detox
storytelling
unplug
vleesloos

RECENTE PUBLICATIES

BEP magazine Yoaz

Nijmeegse vrouwen in de spotlight met BEP magazine

Wist je dat er in Nijmegen meer vrouwen dan mannen wonen? Hoog tijd om deze Nijmeegse vrouwen en hun verhalen eens een podium te geven, vonden Marie Cecile en Tessa van grafisch ontwerpstudio StudioBont. In november verschijnt hun tijdschrift BEP magazine, waarin…

Lees meer ->
Tessa en Marie Cecile, BEP magazine

We mogen wat vaker trots zijn op elkaar – BEP magazine

Nijmegen barst van de succesvolle vrouwen met mooie verhalen. De Nijmeegse Tessa Benders en Marie Cecile Oosterhout bundelen deze in een gloednieuw tijdschrift BEP. Tessa: “Vrouwen kunnen gemeen en jaloers zijn. We mogen wat vaker trots zijn op elkaar!” Auteur en fotograaf:…

Lees meer ->