Fresh
News.

StudioBont bedrijfsfilm nijmegen
DATUM. 21 juni 2016

The making of bedrijfsfilm “StudioBont the movie”

Tijdens onze ontwerpuren waarin we driftig werkten aan een design van onze nieuwe website, kwamen we op het idee een bedrijfsfilm te maken. Mede omdat een bedrijfsfilmpje ter promotie van je eigen bedrijf goed meewerkt aan het uitdragen van je visie, vonden we het meteen een goed idee. Deze film kunnen we dan ook weer plaatsen op onze social media. Zo gezegd, zo gedaan…maar waar begin je?

 

Bezoekers van onze site krijgen in ongeveer 40 sec. een beeld van wie StudioBont is en wat StudioBont doet. We houden niet van clichés, het moet niet saai zijn en mensen moeten geprikkeld blijven om die 40 sec. helemaal af te kijken.

Mensen haken snel af, de eerste seconden zijn daarbij cruciaal. Een ideale filmlengte bestaat niet, mensen zijn ook in staan om een uur naar iets te kijken. Het moet gewoon genoeg boeien.

Het concept

Wat gingen we hard aan de slag met ons script. Al snel bleek het leven van een scenariste zo makkelijk nog niet! Want pfff, wat is het lastig om een sterk script te verzinnen, zeker als dat ook nog eens voor je eigen bedrijf is. En alles binnen die f*cking 40 sec… Ja, die 40 sec. hebben we zelf bedacht. Het had ook best wel wat langer gekund, maar ja, dan hadden we wel een speelfilm gemaakt.

Na dagen brainstormen, andere bedrijfsfilmpjes bekijken, heel veel goede ideeën hebben en dan toch weer niet, liters thee en zakken m&m’s is er dan toch een script ontstaan. Tekenaar Maarten Gerritsen hebben we ingeschakeld om ons storyboard te illustreren. Oké, idee en storyboard klaar. Dus filmen maar!

Klaar!

Oh nee…het goede idee om ons logo op A3’tjes te laten printen kost ons wat meer onvoorziene uurtjes. Het logo wordt uiteindelijk 4 bij 4 meter, een hele puzzel die ook nog op karton geplakt moet worden. We gaan buiten filmen en willen niet bij de eerste de beste windhoos alle A3’tjes door heel Nijmegen gaan zoeken.

Voorbereiding bedrijfsfilm StudioBont

1,2,3…actie!

Het is zover; shooting day! Het productieteam staat klaar, de visagistes, tegenspeler Brad Pitt en de catering zijn gearriveerd. Na wat laatste instructies van regisseur Quentin Tarantino gingen we de set op. Oh, echt waar? Nee helaas, we moesten ook zelf ons brood smeren. Maar verder klopt het aardig. Behalve Brad Pitt, die kon die dag helaas niet.

Rob en Peter (de filmcrew van Eyes & Ears) hebben kosten noch moeite bespaard en zijn ons van grote hoogte gaan filmen. Op de grond zijn we druk bezig met de grote puzzel van ons logo. Het StudioBont logo is gedrukt op 108 A3’tjes. En heeft daardoor een formaat van 3,78 x 4,15 m.

Ondertussen showden we ook nog onze acting skills tijdens een paar pittige geluidsloze scenes. Het leek ons leuk om op een grafische wijze te laten zien wat onze speerpunten zijn. We zijn tenslotte een grafisch bureau.

Rob Janssen Eyes & Ears  Peter en Rob van Eyes & Ears in de hoogwerker  StudioBont film  IMG_4311

It’s a wrap!

Na een dag zwoegen werd om 17.00 uur het sein CUT gegeven. Ons filmdebuut zat erop. Wij konden eindelijk gaan genieten van een fris wit bubbeltje en Eyes & Ears kon onze bedrijfsfilm gaan editten. Verschil moet er zijn.

En wat is er nou toffer dan een eigen StudioBont song! Einfach Kurt heeft voor ons een uniek nummer gemaakt. Ja, een echt StudioBont nummer! Bekijk en beluister snel het resultaat.

groetjes van Marie Cecile

TAGS.
bedrijfsfilm
Nijmegen
reclamebureau nijmegen
StudioBont

RECENTE PUBLICATIES

BEP magazine Yoaz

Nijmeegse vrouwen in de spotlight met BEP magazine

Wist je dat er in Nijmegen meer vrouwen dan mannen wonen? Hoog tijd om deze Nijmeegse vrouwen en hun verhalen eens een podium te geven, vonden Marie Cecile en Tessa van grafisch ontwerpstudio StudioBont. In november verschijnt hun tijdschrift BEP magazine, waarin…

Lees meer ->
Tessa en Marie Cecile, BEP magazine

We mogen wat vaker trots zijn op elkaar – BEP magazine

Nijmegen barst van de succesvolle vrouwen met mooie verhalen. De Nijmeegse Tessa Benders en Marie Cecile Oosterhout bundelen deze in een gloednieuw tijdschrift BEP. Tessa: “Vrouwen kunnen gemeen en jaloers zijn. We mogen wat vaker trots zijn op elkaar!” Auteur en fotograaf:…

Lees meer ->